18/12/11

Νανόπουλος: Άξιζε να το ζήσουν ο Θαλής, ο Πυθαγόρας, ο Δημόκριτος …

Ο Δημήτρης Νανόπουλος εξηγεί σε συνέντευξή του στο ΒΗΜΑ γιατί η ανακάλυψη του μποζονίου Higgs μπορεί να "ανεβάσει" τους 'Ελληνες

Ο Δημήτρης Νανόπουλος με τoν Steven Weinberg στο Χάρβαρντ


Σύμφωνα με τον Δημήτρη Νανόπουλο η μέρα της ανακοίνωσης εντοπισμού του σωματιδίου Higgs - παρότι ήταν σίγουρος εδώ και χρόνια για την ύπαρξή του - αυτό που άκουσε ήταν σαν μουσική στα αυτιά του και ότι:

"Ήταν η πιο ευτυχισμένη η μέρα της δικής μου ζωής αλλά και πάρα πολλών ακόμη επιστημόνων σε ολόκληρο τον πλανήτη"

Στην ερώτηση αν "Τελικά η επιστήμη θα χωρίζεται πλέον χρονολογικά σε π.Χ. (προ σωματιδίου Χιγκς και μ.Χ. (μετά σωματίδιο Χιγκς);"
απαντά ως εξής:

Ναι για μένα και για πάρα πολλούς η σημερινή η μέρα ορίζει το "πριν και μετά". Είναι μια σημαδιακή μέρα. Μιλάμε για το σωματίδιο το οποίο δημιουργεί τη μάζα σε όλα τα υπόλοιπα σωματίδια που υπάρχουν. Είναι η "μάνα όλων των μαζών"

Ο Δημήτρης Νανόπουλος θεωρεί ότι η ανακοίνωση της περασμένης Τρίτης επιβεβαίωσε την ύπαρξη του σωματιδίου Higgs με μάζα 125 GeV συν πλην ένα. Συγκρίνει μάλιστα την ανακάλυψη αυτή με την ανακάλυψη της αντιύλης από τον Άντερσον το 1932.
Υπενθυμίζει μάλιστα ότι παλιότερα είχε πει πως:

"αν δεν βρεθεί το σωματίδιο Higgs τότε η δική μας επιστημονική γενιά είχε πάρει επιστημονικά τη ζωή της εντελώς λάθος και θα πάω για ψάρεμα σε κάποιο μικρό νησάκι"

Επισημαίνει μεταξύ άλλων ότι ενώ η ύπαρξη του σωματιδίου Higgs προτάθηκε από τον Βρετανό Higgs, o τρόπος όμως που ανακαλύφθηκε τελικά είναι αρκετά "ελληνικής προέλευσης":

"είμαι πολύ ευτυχισμένος γιατί ο τρόπος που παράγουν το σωματίδιο Higgs βασίζεται σε δυο εργασίες μου, η μια του 1976 στο CERN με τον Τζον Ελις και η άλλη του 1978 στο Χαρβαρντ με τον Σέλτον Γκλάσοου (Shelton Glashow). Όπως μου είχε πει πριν από χρόνια ο μεγάλος φυσικός, ο Γκέλμαν (Murray Gell-Mann), αυτός που έχει ανακαλύψει τα quarks, "εσείς οι Έλληνες το ξεκινήσατε πριν από δυόμισι χιλιάδες χρόνια και μου φαίνεται ότι εσείς οι Νεοέλληνες θα το τελειώσετε"....
...Σίγουρα η παρέα Θαλής, Ηράκλειτος, Αναξίμανδρος, Πυθαγόρας θα ήταν εκστασιασμένοι σήμερα. Αυτοί που κοίταξαν τον κόσμο και είπαν "εγώ τον κόσμο αυτόν θα τον καταλάβω με λογική"......"

Ο Δημήτρης Νανόπουλος υποστηρίζει ότι:

"ο τελικός στόχος είναι τα superstrings, οι υπερχορδές....Στην αρχή του Σύμπαντος οι ενέργειες ήταν τόσο μεγάλες που εκεί δούλευαν αυτές. Εγώ μιλάω για το σωματίδιο Higgs και το μυαλό μου είναι στο πολυσύμπαν...."
(Aποσπάσματα από την συνέντευξη του Δημήτρη Νανόπουλου στον Μάκη Προβατά στο Βήμα της Κυριακής.)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου