8/2/11

ISS: Ένα πείραμα σε τροχιά

Πρόκειται για το δαπανηρότερο εργαστήριο στον κόσμο. Ο Διεθνής Διαστημικός Σταθμός γίνεται αυτό το μήνα πραγματικά διεθνής. Μη επανδρωμένο ρωσικό μεταγωγικό διαστημόπλοιο (Πρόοδος) και ιαπωνικό όχημα (Κοτονούρι, Λευκός Πελαργός) έχουν προσδεθεί στο ΔΔΣ. Έχοντας παραδώσει το φορτίο τροφίμων και αναλώσιμων που μετέφεραν, τα οχήματα παραμένουν δεμένα στο Σταθμό, για να λειτουργήσουν σαν προσωρινοί κοιτώνες.
Την ερχόμενη εβδομάδα, σε αυτά θα προστεθεί ρομποτικό μεταφορικό όχημα της ESA με όνομα Γιοχάνες Κέπλερ, με περισσότερους από επτά τόνους καυσίμων, εφοδίων και οξυγόνου. Αργότερα το Φεβρουάριο, το διαστημικό λεωφορείο Ντισκάβερι θα παραδώσει τα τελευταία υλικά στην τελευταία του αποστολή. Οι «μεταφορές» αυτές δεν είναι αρμοδιότητας της ΝΑΣΑ. Μόλις μία τουαλέτα του σταθμού χρειασθεί άδειασμα, η Μόσχα, το Παρίσι ή το Τόκιο θα αναλάβουν το έργο αυτό.
Αν ο ΔΔΣ χρειαστεί επείγουσα μετακίνηση, τότε ευρωπαϊκό ή ρωσικό «τρακτέρ» θα πραγματοποιήσει το βαρύ έργο. Αν οι αστροναύτες του Σταθμού χρειασθεί να τον εγκαταλείψουν, η μεταφορά τους θα γίνει με ρωσικό πύραυλο Σογιούζ.
Το υψηλό κόστος κάθε αποστολής των διαστημικών λεωφορείων, που φθάνει για τη ΝΑΣΑ τα 500 εκατ. δολάρια, υποχρέωσε την υπηρεσία να αποταθεί στον ιδιωτικό τομέα για τη χρηματοδότηση και πραγματοποίηση των επόμενων αποστολών προς το ΔΔΣ. Όσοι δηλώνουν ευθαρσώς ότι ο Σταθμός δεν έπρεπε να έχει κατασκευασθεί δεν αντιλαμβάνονται ότι κάθε μελλοντική διαστημική αποστολή προς τη Σελήνη ή τον Άρη θα ωφεληθεί σημαντικά από τα διδάγματα του Διεθνούς Διαστημικού Σταθμού.
www.kathimerini.gr με στοιχεία από The Guardian

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου